Jesteś tutaj:
Strona główna Hala XV Memoriał Redaktora Andrzeja Kowalczyka
Dziś jest: Piatek, 29 Marca 2024 r.

XV Memoriał Redaktora Andrzeja Kowalczyka

Data utworzenia: 07-12-2012 r.

XV Międzynarodowy Turniej Piłki Ręcznej Kobiet o Memoriał Redaktora Andrzeja Kowalczyka odbył się w nowej Hali Sportowej w Bilczy.

Po raz drugi w historii sympatycy kobiecej piłki ręcznej mięli okazję do obejrzenia meczów na najwyższym europejskim poziomie. Morawica przez jeden dzień stała się stolicą piłki ręcznej. To właśnie tu, na hali sportowej w Bilczy odbył się pierwszy dzień turnieju. – Tegoroczny Międzynarodowy Turniej Piłki Ręcznej jest turniejem jubileuszowym. Rozgrywki organizujemy już po raz piętnasty. Prze te wszystkie lata brały w nim udział zawodniczki z różnych krajów, m.in. z Ukrainy, Białorusi, Estonii, Niemiec, Danii, Czech, Norwegii i oczywiście z Polski. Do tej pory pierwsze miejsce udało nam się zająć siedem razy. Miejsce drugie na podium mieliśmy cztery razy i po razie zajmowaliśmy miejsce trzecie i czwarte – przypomniał Marek Rolak, Prezes Klubu KSS Kielce.  Ogromnie cieszę się, że dzięki uprzejmości wójta Mariana Burasa, już po raz drugi z rzędu udało nam się zorganizować turniej w hali w Bilczy. Jest to znakomita hala o doskonałych warunkach. Dodatkowo, dzięki turniejowi, możemy promować piłkę ręczną kobiet – dodał prezes Marek Rolak.

Pierwszego dnia turnieju, w Galerii Korona w Kielcach, odbyło się uroczyste otwarcie turnieju. Wójt Marian Buras, podczas swojego wystąpienia nie krył zadowolenia z faktu, że Gmina Morawica po raz kolejny może gościć tak znakomitych sportowców. – Dla nas jest to wielki zaszczyt i wyróżnienie, że mogliśmy objąć patronatem honorowym tak piękny, Międzynarodowy Turniej imienia Redaktora Andrzeja Kowalczyka. Do rozgrywek użyczyliśmy hali sportowej w Bilczy, dzięki której, tuż obok Sitkówki-Nowiny i miasta Kielce, staliśmy się na jeden dzień stolicą piłki ręcznej – podkreślał wójt gminy Morawica, Marian Buras.  Widziałem mecze rozgrywane w Bilczy i muszę przyznać, że były bardzo emocjonujące. Cieszę się także, że hala sportowa w Bilczy spełnia najwyższe wymogi, dzięki czemu mamy możliwość organizowania tutaj rozgrywek rangi międzynarodowej – dodał wójt Buras.

I chociaż piłkarki ręczne z KSS Kielce podczas pierwszego dnia turnieju przegrały z Czeszkami, to ten mecz okrzyknięto najciekawszym meczem rozegranym w Hali w Bilczy. – Te rozgrywki traktujemy jako sprawdzian dla dziewczyn, które na parkietach ekstraklasy występowały mniej – przyznał Paweł Tetelewski, trener KSS Kielce.  Poziom turnieju oraz poziom gry zawodniczek oceniam jako bardzo wysoki. W hali w Bilczy grało nam się bardzo dobrze. To tutaj mieliśmy przygotowania do sezonu, stąd halę bardzo dobrze znamy – dodał trener Tetelewski. Również piłkarki ręczne KSS Kielce były pod wrażeniem nowej hali sportowej w Bilczy.  Na hali sportowej w Bilczy grało nam się rewelacyjnie. Są tu doskonałe warunki do uprawiania sportu – podkreślała Kamila Skrzyniarz, zawodniczka KSS Kielce.

Pomimo, że mecz w Bilczy nie poszedł po myśli naszych rodzimych zawodniczek to w klasyfikacji końcowej uplasowały się na miejscu pierwszym. Podopieczne Pawła Tetelewskiego w Bilczy odnotowały porażkę, ale już na drugi dzień odniosły zwycięstwo z KPR Jelenia Góra. Natomiast, trzeciego dnia turnieju kieleckie piłkarki ręczne wygrały dwa mecze z EKS Start Elbląg i Voss HK (Norwegia), co przyniosło im bezapelacyjne zwycięstwo w XV Międzynarodowym Turnieju im. Redaktora Andrzeja Kowalczyka. Dziewczyny nie kryły radości z wygranej. Najlepszą zawodniczką turnieju, podobnie jak w roku ubiegłym, okrzyknięto skrzydłową kieleckiego zespołu Marzenę Paszowską. Najlepszą bramkarką turnieju została Martyna Kozłowska (KPR Jelenia Góra), a tytuł najskuteczniejszej zawodniczki turnieju przyznano zdobywczyni 22 bramek, Monica Bakketun (Voss HK), którą okrzyknięto “Królem strzelców”. Najmłodszą zawodniczką turnieju była szesnastoletnia Ingrid Rorlien (Voss HK). Podczas ceremonii zamknięcia turnieju, rozdano liczne nagrody indywidualne, a także przyznano tytuł Miss turnieju, który zdobyła Katarzyna Cekała (EKS Start Elbląg). Natomiast I vice miss zo

Statystyki odwiedzin

Dziś:63 wizyt

Wczoraj:1310 wizyt

Od początku:1508467 wizyt

Współpracujemy z:

Pływalnia "KORAL" współpracuje z:

2024 Copyright Zakład Gospodarki Komunalnej i Rekreacji Sp. z o.o. · Polityka prywatności